Training Ordegesprekken voeren - BASTA agressietrainingen
Training Ordegesprek voeren. BASTA agressietrainingen

Training Ordegesprekken voeren

Wangedrag tegen individuele medewerkers is wangedrag tegen de organisatie. Wie zich misdraagt moet daarop worden aangesproken, ook als de medewerker niet onder de indruk is van het gedrag. Omdat de organisatie haar medewerkers moet beschermen (Arbo) en er ook voor dient te waken dat dienstverlening onder verantwoorde omstandigheden plaatsvindt (professionaliteit) spreekt de organisatie de klant of burger op zijn gedrag aan. Het ordegesprek is hiervoor het instrument. Hoofddoel van dit gesprek is ordeherstel.

Deze training wordt heel praktisch vormgegeven. De deelnemers voeren aan de hand van een praktijkcasus een aantal ordegesprekken. Ieder gesprek wordt in groepjes voorbereid. Na het gesprek wordt geƫvalueerd op verloop en resultaat. De trainingsacteur confronteert de deelnemers met uiteenlopende gedragingen, perspectieven en valkuilen die je in een ordegesprek tegen kunt komen.

De training in het kort:

  • We gaan vooral leren door te doen en te ervaren.
  • Wanneer voeren we een ordegesprek?
  • Doel van het ordegesprek.
  • Wie neemt er deel aan het ordegesprek?
  • Valkuilen.
  • De oproepbrief en de garantverklaring.
  • Sancties, maatregelen en logische consequenties van wangedrag.
  • Opschorting en staking van dienstverlening: wat houdt het in en wanneer passen we het toe?
  • De verschillen tussen een ordegesprek en een klachtgesprek.

Duur: 1 dag

Zet ook een punt achter agressie in uw organisatie

Wilt u meer weten over onze trainingen en of onze visie goed past binnen uw organisatie, laat dan hier uw gegevens achter en wij nemen contact met u op.